Sunday, November 22, 2009

Chocolate Moist Cake VS Amik Q-lah

sangat sedap , sangat lembut n sangat chocletie .. projek semalam sebelum gi amik aqilah kt kuala berang .. pkl 3 ptg bertolak sampai rumah kembali pkl 8.30 mlm ..mmg sgguh mencabar perjalanan semalam ..dengan hujan yg tersangat lebat dn x nampak jalan , dengan air yg sudah melintasi jalan , dengan hari yg dh hampir malam .. dgn jalan yg byk rosak dan berlubang .. dengan jarak pandangan yg hanya 50m sahaja .. hanya tawakal dihati meredah semua itu .. kalu ingatkan balik mmg seram jugak ler bwk keta semalam .

aku mmg kalu blh avoid mmg aku avoid utk drive long journey pd hari yg dh nk hala kemalam, satu lagi dlm hujan lebat yg x npk jalan, tp apakan daya hati seorang ibu .. apa lagi yg nk dikata .. ermm semlm brp byk lubang dh aku langgar (mmg nk kena service ler keta pas ni) .. pemanduan yg tersangat slow dan kadang ketengah kadang ketepi ..last2 aku convoy jer dgn keta2 yg otw ke kuantan .. masuk ke bandar baru bandi lagi ler trill bila byk tpt dh dinaiki air ..masa tuh pulak jln2 kat situ dh byk air melintas jalan .. perrrghh aku main langgar jer lah ..mmg x npk aper pun .. tau2 keta dh kt dlm air , keadaan yg sama berlaku masa kt Ibok .. kat situ mmg air dh melintasi jln dlm jarak dh 300 m aku agak lah tp nasib baik ler x dalam ..apa2 pun alhamdullillah aku dan aqilah selamat sampai kerumah ..
oooppss berbalik citer kek nih .. amik resipi kat rumah ina @ jepun ..sape2 nk try blh skodeng kt rumah dia yer sbb tuan rumah mls nk cnp .. buat 1/2 adunan jer .. merekah skit kt atas tuh tp x der nya aku nk repair2 sbb nak buat makan anak beranak jer .. letak ganache (80gm fresh cream+100gm coklat) .. wallaa
yg dh siap dipotong .. ni acad punya bahagian .. mak dia x leh mkn byk2 amik wat rasa jer ..wehhh berat x turun nihhh .. ;D
Posted by Picasa

2 comments: